Visdomsord inför 2007

Eftesom det är ett nytt år så vill jag bara ge lite råd som kan göra det nästkommande året (2007) ett trevligare år, och jag vill använda mina hjärnceller till mer än att bara samtala med full ungdomar ikväll......

Nytt år, nya möjligheter! Ett nytt år innebär att det kommer att hända saker men kom bara ihåg att allt görs inte av sig själv. Om du vill att nått ska hända, gör nått så att det ska hända!

Se livet från den ljusa sidan! Se varje händelse som en bra sak på något sätt även om detta kan vara svårt. Det finns ALLTID något bra med dåliga saker men det är inte alltid uppenbart.

Ha rätt inställning! Om man ska göra någonting och man har en inställning som "det här suger" eller "det går inte" så kommer det vara trist och det kommer inte att gå. Ge istället 100% och gör det du ska efter bästa förmåga.

"En sjöman ber inte om medvind, han lär sig segla istället": Om du råkar stöta på ett hinder i livet så ge inte upp. Jobba runt hinderet eller om man föredrar plöj genom hinderet.

Nu orkade jag inte komma på något mer "vist" att säga. Har ni några nyårslöften? Jag har ett. Jag ska blogga MINST en gång i veckan förutsatt att jag har tillgång till internet.


Gott nytt år! Må det nyå året skänka er lycka och glädje!


Kommentarer
Postat av: ulrika

Visa ord, och jag håller med, även om jag kanske inte alltid gör så själv .. , Gott Nytt År ! :D *

Postat av: jaaag

Gott nytt år! =D

2007-01-02 @ 21:47:01
Postat av: mysterious

Jättebra!! Visa ord och bra inställning. Det är inspirerande

2007-01-18 @ 14:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback