Dagens Ungdom

Det finns ungdomar som köper sprit och stör grannar med festande. Sen så kan det gå som det gjorde för mig och tre vänner....

Vi skulle ha trevligt och dricka glögg och spela sällskapsspel i en killes källare. Vi gick på ICA och köpte glögg... eller så var tanken. Då glöggen inehöll alkohol (2.2%/vol) och jag inte hade ID med mig (att jag är 17 är en ovikitg detalj) så fick vi inte köpa den. Då fick vi köpa ICAs dyra saftglögg (som inte var så god). Sedan drar vi iväg för att spela "Axis and Allies". Efter nästan två timmar är den en kvinna som bankar på dörren till källaren. Hon klagar på att hon hör oss (genom betongen nä vi pratar i vanlig samtalston) och säger att vi måste gå för att hon ska upp och jobba. Hon var otrevlig tills det att hon fick veta att hon pratade med vice-värdens son.

Nästa gång blir det Bacardi och hårdrock istället i ren protest!

//Devoy


Kommentarer
Postat av: Anna

Naiis!! ^^

2008-12-21 @ 13:19:19
Postat av: Kriss

I vanligt samtalston genom betongen? Jomen visst, stor chans liksom :O

2008-12-21 @ 13:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback